پیشگیری و درمان یبوست

پیشگیری و درمان یبوست

پیشگیری و درمان یبوست

یبوست یکی از اختلالات رایج گوارشی است که به علت عدم مصرف فیبر و آب کافی در رژیم غذایی افراد، دیابت، بارداری و استرس زیاد ایجاد میشود. البته ممکن است یبوست در نتیجه کم تحرکی و یا مصرف داروی خاصی نیز بروز پیدا کند.

حرکات روده ای فردی که مبتلا به یبوست است از سه بار در هفته به یک بار در هفته کاهش پیدا کرده و باعث می شود کولون از غذا آب بیشتری جذب کند و مدفوع خشک و سخت شود؛ که در این صورت مدفوع فرد به سختی خارج می شود.

یکی از بهترین درمان ها برای یبوست مصرف میوه و سبزیجات است که دارای فیبر فراوان هستند.

میوه و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر و آب فراوان بهترین راه پیشگیری و درمان یبوست هستند.

اما مشکلی که اغلب افراد با آن روبرو میشوند نبود برخی میوه و سبزیجات در تمام فصول سال در بازار است. البته گاهی این محصولات در بازار موجود هستند اما با قیمت های بسیار بالا که استفاده دائمی آنها برای هر کسی ممکن نیست.

برای رفع این مشکل راهکار بسیار ساده ای وجود دارد...

                                       خشک کردن میوه و سبزیجات                                                     

خشک کردن میوه و سبزیجات راهکاری رایج از زمان گذشته تا به اکنون است.

محصولات خشک در فرایند خشک کردن، آب خود را از دست میدهند و با حجم کمی که پیدا میکنند به دلیل کاهش امکان فساد، حمل و نگهداری راحت تر؛ ماندگاری بیشتری دارند.

میوه خشک تمامی خواص میوه تازه را دارا هستند.

در نتیجه میوه و سبزیجات خشک مانند محصولات تازه میتوانند در پیشگیری و درمان یبوست موثر باشند.

در ادامه به معرفی برخی محصولات خشک که در پیشگیری و درمان یبوست موثر هستند میپردازیم.

 

آلو

آلو یکی از میوه های بسیار مفید برای درمان یبوست است. این میوه، علاوه بر داشتن فیبر فراوان، حاوی سوربیتول و دی‌هیدروکسی سنیل ایزاتین است. سوربیتول نوعی قند است که باعث کم شدن زمان عبور مدفوع از روده و در نتیجه شل شدن مدفوع و رفع یبوست می شود؛ دی‌هیدروکسی سنیل ایزاتین نیز ترکیبی است که به عنوان مسهل عمل می کند. آلو هم به صورت تازه و هم به صورت خشک برای درمان یبوست به کار می رود.

کیوی

کیوی به دلیل داشتن آب و فیبر زیاد باعث شل شدن مدفوع شده و اجابت مزاج را تسهیل می¬کند و به درمان یبوست کمک می کند.

 

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه های مؤثر در درمان یبوست است. این میوه به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان، حرکات روده را تنظیم کرده و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست می شود. مصرف گلابی چه به صورت تازه و چه به صورت کمپوت رفع کننده یبوست است.

 

 

میوه های خشک شده به راحتی از طریق اینترنتی و حضوری قابل خرید هستند.

گروه غذایی پالیده با داشتن کادری مجرب و متخصص ضمن رعایت تمامی استانداردهای جهانی میوه خشک، محصولات باکیفیت به بازار عرضه کرده است.

                    با خرید محصولات خشک پالیده کیفیت را در سبد غذایی خود تجربه کنید