لیموسنگی خشک

لیموسنگی خشک

لیمو سنگی میوه از درخت لیمو کوچکی است که رشد یافته در کشورهای آسیایی می باشد. لیمو میوه آبدار است که در دنیا انواع مختلفی دارد. هرچند لیمو و لیمو سنگی هردو از یک خانواده هستند. لیمو سنگی بیضی شکل است و رسیده آن به رنگ زرد است و لیمو گرد و سبز است و کوچک تر است.هر دو لیمو منبع ویتامین و مواد معدنی هستند و کالری کمی دارند و هم چنین سرشار از ویتامین ث هستند.

لیمو سنگی حاوی ویتامین C، فولات، ویتامین B5، B3، B1، B2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، زینک، قند، کربوهیدرات، فیبر رژیمی، چربی و پروتئین است. به همین دلیل، لیمو سنگی میوه‌ای شگفت انگیز محسوب می‌شود.

برخی از خواص لیمو سنگی برای سلامتی

  1. لیمو سنگی سرشار از ویتامین C است که این خاصیت، لیمو را به میوه‌ای مفید برای درمان سرماخوردگی معمولی تبدیل  می‌کند. برای درمان آبریزش و خارش بینی می‌توانید یک فنجان آب و لیمو – ترجیحا آب گرم – بخورید.لیمو به عنوان یک اسکربیک اسید شناخته می شود که با کمک به تولید گلوبول سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.
  2. آهن و ویتامین ث  در آب لیمو از آسیب دیدن DNA سلول های سالم جلوگیری می کند.
  3. لیمو با متعادل کردن سطح PH، به قلیایی شدن بدن کمک می‌کند.خاصیت آنتی اکسیدانی لیمو سنگی برای قلب مفید است. این مواد شیمیایی، رادیکال‌های آزاد را مهار کرده و سلامت قلب را حفظ می‌کنند
  4. راهی برای کاهش وزن: ​​​مصرف روزانه ​​​​آب گرم و لیمو طبیعی به از دست دادن وزن کمک می‌کند. آب لیمو به دفع سموم و مواد اضافی از بدن نیز کمک می‌کند.

  5. خاصیت اسیدی لیمو سنگی، آلودگی‌های چسبیده به دندان را رفع کرده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

  6. اگر به سرماخوردگی مزمن دچارید، دو بار در روز، آب گرم و لیمو و عسل بخورید. این کار گلو را آرام کرده، سرفه را مهار می‌کند و درد شما فورا تسکین می‌یابد.

  7. لیمو سنگی، ماهیتی ضد میکروبی دارد. خاصیت اسیدی آن نمی‌گذارد ویروس‌ها و باکتری‌ها مدت زیادی زنده بمانند.

  8. لیمو سنگی دارای ۲۲ ترکیب ضد سرطان است. از میان این ترکیبات می‌توان به لیمونن که رشد تومورهای سرطانی را کند می‌کند و گلیکوزید فلاونول که می‌تواند تقسیم سلولی سلول‌های سرطانی را متوقف کند، اشاره کرد.

  9. لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت ملین دارد و به درمان یبوست کمک می‌کند. ویتامین C می‌تواند از مشکلات مربوط به بینایی مانند آب مروارید جلوگیری کند

  10. اسید سیتریک موجود در لیمو به حل شدن سنگ کلیه کمک می‌کند. مصرف منظم آب لیمو سنگی از تشکیل این سنگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

  11. برای داشتن یک کبد سالم استفاده از لیمو سنگی بسیار توصیه شده است.

  12. لیموناد – در رژیم غذایی خود بگنجانید.  اسید سیتریک موجود در لیمو، تولید صفرا را در کبد افزایش می‌دهد که این مسئله به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.مصرف روزانه لیمو سنگی، فشار خون سیستولیک را پایین می‌آورد.

  13. برای رفع پف زیر چشم ناشی از کمبود خواب و خستگی، لیمو سنگی راهکاری موثر است زیرا لیمو سرشار از ویتامین C است که به ساخت کلاژن کمک کرده و پف زیر چشم‌ را کاهش می‌دهد.

خواص بیشمار لیمو طبیئتا قابل بیان در مقاله مختر نیست و نیاز به تفصیل دارد. اما در این مقاله تلاش شد خواص مهم و مورد نظر لیمو طرح گردد.

 

 

جهت خرید اینجا کلیک کنید.