تهیه چیپس میوه خانگی

تهیه چیپس میوه خانگی

میوه های خشک شده یا به اصطلاح چیپس میوه از نظر مواد معدنی بسیار غنی هستند. این محصولات در فروشگاه های زنجیره ای، قنادی ها، فروشگاه های خشکبار عرضه میشوند.برای مصارف خانگی  در مهمانی ها و مخصوصا شب یلدا و عید قابل استفاده هستند. البته استفاده به عنوان چاشنی، تنقلات روزانه، مکمل غذایی از دیگر کاربردهای این محصولات است.

آموزش تهیه چیپس میوه

  1. برای تهیه چیپس میوه، ابتدا میوه دل‌خواه خود را خیلی تمیز بشویید.
  2. میوه‌ها را با کمک یک چاقوی تیز و ترجیحا اره‌ای، خیلی نازک و یک‌دست برش دهید. برای این‌کار می‌توانید از دستگاه‌های مخصوص برش میوه، رنده‌های مخصوص و یا دستگاه غذاساز نیز استفاده کنید اما اگر صبر و حوصله دارید این کار را با ظرافت و با دست انجام دهید.
  3. بعد از برش‌زدن میوه‌ها، درصورتی‌که چاشنی خاصی مد نظر دارید، به میوه‌ها اضافه کنید. مثلا می‌توانید میوه‌ها را داخل شهد یا شربت غلیظ غلطانده و یا به آن‌ها نمک ، فلفل و یا هر ادویه خاص دیگری اضافه کنید. 
  4. اگر برای تهیه چیپس میوه از میوه‌هایی نظیر سیب یا موز استفاده می‌کنید بهتر است به آن‌ها کمی آبلیمو، آب آناناس و یا آب سایر مرکبات اضافه کنید تا در مجاورت هوا سیاه نشوند
  5. اگر دستگاه میوه خشک کن ندارید و برای تهیه چیپس میوه عجله‌ای ندارید بهترین راه، استفاده از بخاری یا شوفاژ است.

برای این کار ابتدا روی بخاری یا شوفاژ را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

روی فویل یک پارچه تمیز نخی پهن کنید. استفاده از پارچه بدون پرز اهمیت زیادی دارد پس اگر پارچه نخی ندارید سعی کنید از پارچه‌ای استفاده کنید که پرز نداشته باشد و چیپس شما خراب نشود.

میوه‌ها را روی پارچه بچینید و زمان بدهید تا کاملا خشک شوند. استفاده از پارچه این مزیت‌ را دارد که دیگر نیازی به زیرورو کردن میوه‌ها نیست و با گذشت زمان مناسب، میوه‌ها به خوبی و یک‌دست خشک خواهند شد. 

بعد از گذشت زمان مورد نظر، میوه‌ها را از پارچه جدا کرده و داخل ظرف در بسته بریزید. مدت زمان مورد نیاز؛ به ضخامت میوه، حرارت بخاری یا شوفاژ، نوع میوه و ... بستگی دارد. برای مثال می‌توانید آخر شب میوه‌ها را روی بخاری یا شوفاژ بچینید و ظهر فردا آن‌ها را جمع کنید، یعنی چیزی در حدود 10-12 ساعت زمان بدهید تا میوه‌ها خوب خشک شوند.

توجه کنید که میوه‌ها تا وقتی‌که روی بخاری هستند کمی نم‌دار به نظر می‌رسند اما وقتی خنک شوند، سفت می‌شوند.

آماده کرده چیپس میوه زمان و انرژی زیادی لازم دارد و با توجه به مشغله های موجود در جامعه هر کسی امکان تهیه چیپس میوه در منزل را ندارد.

گروه صنایع غذایی پالیده برای حفظ آسایش شما هم میهنان عزیز محصولات خشک با کیفیت با رعایت استانداردهای جهانی را به بازار عرضه کرده است.

محصولات خشک پالیده تجربه سلامتی در سبد غذایی شماست.