خشک کردن میوه بدون تغییر رنگ

خشک کردن میوه بدون تغییر رنگ

تهیه میوه خشک بدون تغییر رنگ میوه

هر کدام از میوه ها رنگ و طعم بخصوصی دارند که یکی از عوامل جذابیت آن میوه است. وقتی میوه تازه برای نگهداری تبدیل به میوه خشک میشود، حفظ این ویژگی ها باعث میشود مصرف میوه خشک طرفدار بیشتری داشته باشد.

دلیل تغییر رنگ میوه ها در فرایند خشک شدن

تغییر رنگ میوه در اثر تغییر پیوند های شیمیایی بافت های میوه اتفاق میافتد. این تغییر اغلب در روش های سنتی با تابش مستقیم آفتاب در فرایند خشک کردن یا در طول نگهداری در اثر دما ی بالای محیط و یا به دلیل بسته بندی اشتباه اتفاق میافتد.

مناسب ترین روش خشک کردن

استفاده از روش های صنعتی برای خشک کردن میوه در فرایند تولید برای حفظ این ویژگی ها بسیار موثر است. تولید با درجه رطوبت مناسب و نگهداری به دور از رطوبت و دمای بالا و یا یخ زدگی میتواند مدت ثبات رنگ میوه خشک را طولانی تر کند.

خواص میوه خشک با تغییر رنگ آن تغییر نمیکند. توجه به حفظ رنگ میوه در فرایند خشک کردن صرفا برای حفظ جذابیت آن برای کاربردهای غذایی است.

البته در روش های سنتی نیز با استفاده از افزودنی های خاص میتوان از تغییر رنگ میوه ها جلوگیری کرد. افزودنی هایی همچون آبلیمو و نمک. تغییر محل  خشک شدن میوه از افتاب به سایه نیز میتواند در جلوگیری از تغییر رنگ برخی میوه ها مانند توت سفید جلوگیری کند.

تهیه میوه خشک بدون تغییر رنگ بصورت انبوه برای عرضه در بازار نیازمند کسب اطلاعات صحیح و آموزش تولید میباشد. کارشناسان مجرب شرکت صنایع غذایی و بازرگانی پالیده میکوشند با مشاوره های دقیق و اطلاعات کافی شما را در مسیر موفقیت یاری کنند.

با کارشناسان پالیده همراه باشید