مزایای میوه خشک یا چیپس میوه

مزایای میوه خشک یا چیپس میوه

خوردن میوه خشک بیشتر از میوه های تازه می تواند مواد مغذی بیشتری به بدن برساند. روند خشک شدن مواد مغذی موجود در میوه را متراکم می کند که می‌تواند پتاسیم، اسید فولیک و منیزیم بیشتری را تامین کند.

از دیابت جلوگیری و کنترل می کند 

میوه خشک علی رغم سرشار بودن از قند ، می تواند از بروز دیابت جلوگیری کرده و آن را کاهش دهد. میوه های خشک معمول مانند کشمش دارای آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان موجود در میوه های خشک می تواند پاسخ انسولین را بهبود بخشد. آنها همچنین می توانند از استرس اکسیداتیو و التهاب در لوزالمعده جلوگیری کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند 

برای تقویت سریع سیستم ایمنی بدن ، انواع توت خشک ممکن است کمک کند. آنها به عنوان ابرغذایی های حاوی آهن ، ویتامین A و ویتامین C در نظر گرفته می شوند. همچنین کالری و کربوهیدرات کمتری دارند. ویتامین C موجود در میوه های خشک نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین کیفیت پوست را بهبود می بخشد و با عفونت مقابله می کند.

موجب کاهش وزن میشود

 میوه های خشک خاصی مانند زردآلو ، خرما ، آلو خشک و کشمش می توانند به افزایش متابولیسم کمک کنند. متابولیسم تقویت شده می تواند باعث بهبود انرژی و کاهش وزن شود. میوه های خشک می توانند ولع مصرف را از بین ببرند. 

آنها می توانند معده را برای چند ساعت پر کنند. به جای تنقلات در غذاهای ناسالم و پر از شکر ، میوه خشک گزینه بهتری است. همچنین ، میوه های خشک باعث بهبود دستگاه گوارش شده و از نفخ شکم جلوگیری میکند.

از بیماری های مرتبط با استخوان جلوگیری می کند

 زنان ممکن است بیشترین سود را از میوه های خشک ، به ویژه برای استخوان هایشان ببرند. به این دلیل که پوکی استخوان اغلب بیشتر از مردان به زنان آسیب می زند. خوردن میوه خشک می تواند به کاهش خطرات پوکی استخوان کمک کند. آلو خشک به سرکوب تجزیه استخوان ، به ویژه در زنان مسن کمک می کند. این به استخوان ها فرصت کافی می دهد تا دوباره بهبود یابند.

سلامت قلب را بهبود می بخشد 

میوه خشک همچنین می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. یک اونس میوه خشک بیش از یک اونس میوه تازه حاوی آنتی اکسیدان و فیبر است. این اجزا قسمتهای اساسی در سلامت قلب شما هستند.

پوست را سالم نگه می دارد

 گنجاندن میوه های خشک بیشتر در رژیم های غذایی همچنین می تواند پوست را تازه و سالم نگه دارد. انبه خشک امگا 3 و سایر مواد مغذی چرب را فراهم می کند که به بهبود کیفیت پوست کمک می کند. کشمش دارای رسوراترول است که یک مهار کننده طبیعی پیر شدن پوست است.

خطرات بیماری های روانی را کاهش می دهد 

توت خشک مانند توت فرنگی و بلوبری می تواند به ارتقا سلامت روان کمک کند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، که می تواند به جلوگیری از کاهش حافظه و سایر بیماری های روحی کمک کند. این موارد برای افراد مسن که مستعد ابتلا به زوال عقل هستند بهترین است. 

انرژی را افزایش می دهد

 در میان وعده ها یک میان وعده ازکشمش ، گیلاس و زردآلو بخورید. آنها می توانند انرژی کافی برای دوام یک روز شلوغ بدهند.

افراد می توانند هنگام استفاده صحیح از میوه های خشک از مزایای آن بهره مند شوند. این می تواند به بهبود سلامت کلی کمک کند. میوه خشک را به عنوان جایگزین مکمل های دارویی مصرف کنید. این سالم و طبیعی است. خشک کردن بیشتر انواع میوه ها امکان پذیر است. این گزینه های متنوعی را به افراد می دهد. هنوز هم نباید زیاد خورده شوند. مانند سایر غذاها ، آنها را در حد متوسط مصرف کنید. همیشه میوه خشک طبیعی و بدون قند اضافه شده انتخاب کنید