زردآلو خشک

زردآلو خشک

زردآلو به دلیل داشتن قند طبیعی ارزش غذایی بالایی دارد.قند طبیعی زرد آلو باعث هضم راحت تر آن شده است. زردآلو غنی از ویتامین ها، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی است.

خواص زردآلو

مواد مغذی زردآلو باعث شده علاوه بر حضور در سبد غذایی جایگاه خاصی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها نقش داشته باشد.

بهبود دستگاه گوارش:

فیبر محلول در زردآلو حرکت روده را بهبود میبخشد، اسیدهای چرب را تجزیه میکند، فرایند هضم را کنترل کرده یبوست ونفخ را از بین میبرد.

درمان دیابت:

کالری و کربوهیدرات پائین زردآلو مناسب برای افراد دیابتی است. فیبر موجود در زردآلو با تنظیم قندخون باعث شده رژیم غذایی مناسبی برای افراد دیابتی باشد.

بهبود بینایی:

مصرف منظم زردآلو باعث کاهش خطر از بین رفتن بینایی میشود. زیرا کاروتنوئید، رانتوفیل و ویتامینA موجود در زردآلو باعث تقویت بینایی میشود. همچنین کاربرد موضعی زردآلو خشکی چشم جلوگیری میکند.

مبارزه با التهاب:

بتاکرپیتوزانتین موجود در زردآلو میتواند از آرتروز و دیگر بیماری های التهابی مفاصل جلوگیری کند. منیزیم و اسید سالیسیک زردآلو میتواند دردهای التهابی را کاهش و در برابر رماتیسم موثر باشد.

محافظت قلب:

زردآلو با داشتن پتاسیم سطح فشارخون را تنظیم و از حملات قلبی جلوگیری میکند. مصرف این میوه بخاطر باز کردن مجاری عروق خاصیت آرام بخشی و نشاط آوری دارد به همین جهت مصرف آن به بیماران قلبی توصیه میشود.

افزایش سلامت استخوان:

زردآلو دارای کلسیم بوده و در رشد و سلامت استخوان موثر است. همچنین پتاسیم که در جذب کلسیم اثرگذار است در زردآلو موجود میباشد.

آهن موجود در زردآلو با بهبود تولید هموگلوبین از کم خونی جلوگیری کرده و مصرف آن در دوران بارداری بسیار توصیه شده است.

درخشندگی پوست:

بتاکاروتن فراوان زردآلو از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت مینماید. همچنین بتاکاروتن از پینه بستن و خشک شدن پوست جلوگیری میکند.

زردآلو با لایه برداری از پوست آسیب دیده به بهبود پوست کمک میکند.

خواص ضد التهابی زردآلو برای درمان اختلالات پوستی مانند اگزما موثر بوده و برای پاکسازی آکنه، رفع سوزش آفتاب سوختگی و...کاربرد دارد.

همچنین ویتامین E زردآلو به افزایش رشد مو کمک کرده مانع ریزش مو و فلوئور موجود در زردآلو  موجب پیشگیری از  پوسیدگی دندان میشود.

خواص دارویی زردآلو:

- موثر در درمان مشکلات تنفسی

- ضد سرطان ریه و لوزالمعده

- از بین بردن ترک دست و پا

- رفع چین و چروک صورت

درمان بیماری های عصبی و روحی، بی خوابی، خستگی شدید، فراموشی و...

 

جهت خرید  کلیک کنید

 

تذکر:

استفاده از زردآلو تازه یا خشک برای افرادی که ناراحتی کبدی دارند توصیه نمیشود.

طبع سرد زردآلو باعث شده برای افراد سرد مزاج مناسب نباشد.

مصرف ناشتای زردآلو دل پیچه و دردشکم به همراه خواهد داشت.

مصرف آب سرد با زردآلو باعث نفخ شده در برخی افراد ایجاد آلرژی میکند.