خرید میوه خشک با کیفیت

خرید میوه خشک با کیفیت

خرید میوه خشک با کیفیت

 تمامی مصرف کنندگان در زمان خرید به دنبال محصولی با کیفیت هستند. اما کیفیت محصولات به عوامل بسیاری بستگی دارد که عدم رعایت هر یک میتواند در تغییر کیفی و کمی محصول اثر بگذارد.

عواملی همچون شرایط مواد اولیه، نحوه حمل و نقل و نگهداری، شیوه فراوری محصول، بسته بندی، انبارداری، عرضه به بازار و نگهداری پس از خرید و در حین مصرف میتوانند از عوامل تاثیر گذار در کیفیت باشند.

 

انتخاب میوه برای خشک کردن

میوه و سبزیجاتی که برای خشک کردن و ارائه به بازار انتخاب میکنیم باید از انواع میوه هایی باشد که اولا در بازار خریدار داشته باشد و از سویی درنزدیکی محل کارگاه موجود باشد.

برخی از انواع میوه ها و سبزیجات  در بازار قیمت مشخص تری دارند، مانند گوجه و پیاز. یعنی در تمام مناطق ایران قیمت یکسانی دارند.

اما دیگر میوه ها در مناطق محلی قیمت و کیفیت مناسب تری دارند و مردم محلی آن میوه ها را بهتر میشناسند.

به غیر از این نکته که هنگام خرید باید به آن توجه شود این است که هر میوه ای برای خشک شدن باید یکسری شرایط ویژه داشته باشد که رعایت آن شرایط در کیفیت محصول نهایی یعنی میوه خشک تاثیر مستقیم دارد. برای مثال: آلو شابلونی که برای خشک کردن انتخاب میکنید نباید شل باشد چون در این حالت قابل اسلایس نخواهد بود. البته با توجه به تقاضا در بازار میتوان این آلوها را به شیوه های دیگری فراوری کرد.

در صورت تمایل به یاد گیری راه های فراوری میوه بطور تخصصی با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

مهندس طیب لی کارشناس و مسئول آموزش گروه صنایع غذایی و بازرگانی پالیده "09126351269"

خشک کردن میوه و سبزیجات در جایگاه صنایع تبدیلی قرار میگیرد، یعنی مازاد محصول که در بازار درخواست ندارد به نوع دیگری تبدیل میشود و برای فروش به بازار عرضه میگردد. در این صورت معقول است میوه ای که در بازار درخواست دارد و به قیمت مناسبی به فروش میرسد را بصورت تازه عرضه کنیم و مازاد تقاضا را خشک کنیم.

چرا میوه خشک

میوه های خشک و خواص آنها

کسب درآمد از میوه خشک