رژیم غذایی

رژیم غذایی

رژیم و مصرف مواد غذایی یکی از اساسی ترین مسائلی است که روزانه تمام افراد با آن مواجه هستند. انتخاب ماده غذایی مناسب، نحوه تبخ و مصرف آن، میزان مصرف، تعداد وعد ه های غذایی از نکاتی است که در این زمینه مورد توجه قرار میگیرد.

در این مقاله قصد داریم رژیم غذایی مناسب را به شما معرفی کنیم. با ما همرا باشید.

بسیاری از افراد برای رسیدن به وزن ایده آل خود برخی مواد غذایی را از برنامه غذایشان حذف میکنند. مانند افراد وگان که مصرف گوشت در برنامه غذایی آنها جایی ندارد. البته این افراد طبق ذائقه و گاها دلایل دیگر وگان میشوند و ممکن است ربطی به تغییر وزن نداشته باشد؛ اما در کل حذف هر کدام از مواد غذایی تبعاتی در بر دارد که نمیشود نادیده گرفت.

برای نمونه حذف گوشت یعنی حذف پروتئین، و این عمل اثرات تخریبی سنگینی بر روی بافت های بدن دارد.

در رژیم های غذایی برای جبران این حذف، مواد غذایی دیگری را جایگزین میکنند.

میوه ها جزء مواد غذایی هستند که جایگزین میشوند. زیرا میوه ها با قند طبیعی، چربی کمتر و مواد مغذی؛ گزینه مناسبی برای مصرف هستند.

 

استفاده از میوه و سبزیجات میتواند راه حلی برای کنترل وزن باشد. اما عدم کشت تمامی میوه ها و سبزیجات در تمام فصول مشکل بزرگی در مقابل این راه حل غذایی خواهد بود.

طبیعتا برای حل این مشکل باید به دنبال راهی برای نگهداری میوه و سبزیجات به مدت طولانی باشیم.

راه حلی که امروزه با پیشرفت صنعت به صورت انبوه ارائه میشود خشک کردن میوه است. البته این روش در گذشته هم بصورت سنتی و جزئی مورد استفاده قرار میگرفته؛ ولی امروزه با توجه به تقاضای بالا، شیوه سنتی جوابگو نیست و شیوه های صنعتی  کاربرد بیشتری دارند.

میوه خشک سرشار از مواد مغذی است که میتواند تمامی نیازهای بدن را در سنین مختلف تامین نماید.

در کنار مواد مغذی میوه خشک، حمل و جابجایی آسان، کیفیت و ماندگاری بالا، مصرف آسانتر از دیگر ویژی های کاربردی میوه خشک است.

کاربرد میوه خشک در رژیم غذایی:

  1. گزینه ای مناسب برای افراد وگان به 2 دلیل: اول تامین مواد مغذی به خصوص پروتئین که با حذف گوشت از سبد غذایی از دست داده اند و دوم در دسترس بودن و ماندگاری بالا و سهولت آماده کردن. برای مثال آماده کردن یک بشقاب غذای گیاهی به اندازه معین چندان کار آسانی نیست زیرا تبخ جداگانه هر ماده گیاهی و اندازه گیری مناسب، تایم و انرژی زیادی از فرد میگیرد اما تکه های میوه خشک آماده، تنها با قرار دادن در یک بشقاب و تبخ در بخار پز آماده مصرف هستند.
  2. گزینه مناسب برای جایگزینی تنقلات مضر
  3. مکمل غذایی مناسب برای کودکان
  4. تقویت کننده مناسب برای ورزشکاران
  5. تاثیر مستقیم در افزایش یا کاهش وزن: در توصیف جزئیتر میتوان گفت میوه ای مانند کیوی تاثیر مستقیم در کاهش وزن دارد، و یا موز به دلیل چربی اشباع گزینه مناسبی برای افزایش وزن است.

 

گروه صنایع غذایی پالیده در راستای عرضه محصولات ارگانیک و با کیفیت، مناسب برای رژیم غذایی با رعایت استاندارد های جهانی، میوه و سبزیجات خشک به بازار عرضه کرده است.

مصرف محصولات پالیده، تجربه کیفیت در سبد غذایی هر مصرف کننده ای خواهد بود.

 

جهت خرید میوه و سبزیجات خشک با کیفیت اینجا کلیک کنید.