آناناس خشک

آناناس خشک

آناناس نیز مانند تمامی میوه‌های موجود در طبیعت، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، بارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی توصیه شده است.

موارد دارویی آناناس:

- داروی موثر آکنه

- جوان سازی پوست

- تقویت مو جلوگیری از ریزش آن

- مقابله با بیماری های ویروسی همچون سرماخوردگی

- استحکام استخوان، دندان و لثه

- کنترل فشار خون

- مقابله با زکام

- تقویت سیستم گوارشی

- مقابله با بیماری هاب التهابی همچون برونشیت

با توجه به منگنز موجود در آناناس، این میوه چه بصورت تازه و خشک برای استخوان سازی و سلامت استخوانها مفید بوده و باعث بهبود سرما خوردگی، درمان بیماریهای قلبی و عروقی و تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

در این میوه به خلاص شدن از شر جوش‌های مقاوم کمک می‌کند. وجود ویتامین C در آناناس باعث می‌شود که این میوه به صورت داخلی و خارجی آکنه و سایر بیماری‌های التهابی پوست را درمان کند.

همچنین، بروملائین، آنزیم ضد التهابی موجود در این میوه، باعث افزایش قدرت درمانی ویتامین C می‌شود.

آناناس روی پوست تاثیر مثبت دارد و کسانی که می‌خواهند پوست‌ صاف و نرم داشته باشند،بهتر است آناناس خشک را فراموش نکنند. این میوه سنتز کلاژن را در بدن شما تقویت می‌کند. هرچه سنتز کلاژن قوی‌تر باشد، پوست شما سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. به علاوه، ارزش غذایی این محصول که به دلیل حضور اسید آمینه و ویتامین C است تضمین می‌کند که سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده به سرعت بهبودی پیدا می‌کنند.

گنجاندن آناناس خشک در وعده های غذایی، راه‌حلی برای قطع ریزش مو است. ویتامین C یک عنصر مهم است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. آنزیم‌های موجود در آناناس فولیکول‌های مو را با فراهم کردن مواد مغذی حیاتی تقویت می‌کند. این امر، به نوبه‌ی خود، باعث افزایش انعطاف‌پذیری و ضخامت مو می‌شود.

بروملائین موجود در آناناس خشک یک آنزیم ضد اکسیداتیو است که قدرت ضد التهابی دارد. مصرف آناناس به صورت روزانه از بروز اختلالات التهابی که روی پوست سر تاثیر می‌گذارند جلوگیری می‌کند و آنها را تسکین می‌دهد. همچنین آناناس عفونت‌های پوست سر را تسکین می‌دهد و مانع از ریزش موها می‌شود.

آناناس منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنند و از این طریق مانع آسیب بیش‌تر سلولی می‌شوند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین بدن ما را از بیماری‌هایی مانند مانند گرفتگی عروق، بیماری‌های قلبی، آرتروز، سرطان‌های مختلف و غیره محافظت می‌کند. بنابراین اگر شما به دنبال فرار از این اختلالات و بیماری‌ها هستید، تردید نکنید و آناناس خشک را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار بدهید.

آناناس خشک به میزان فراوانی ویتامین C و بروملائین دارد که با عفونت‌های میکروبی مبارزه می‌کنند. خوردن آناناس همراه با داروهای تجویزی می‌تواند به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک کند.

آناناس را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و به این ترتیب می‌توانید به سرعت صاحب استخوان‌هایی قوی‌تر شوید. منگنز فراوان موجود در آناناس به تقویت استخوان‌ها و بافت‌های همبند کمک می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد معدنی است که برای داشتن بدنی سالم و قوی ضروری هستند.

خوردن آناناس باعث تقویت لثه‌ها می‌شود و دندان‌های‌تان را سالم و قوی نگه می‌دارد، به این ترتیب شما به اندازه‌ی کافی برای لبخند زدن رو به دوربین اعتماد به نفس خواهید داشت.

آناناس خشک غنی از بروملائین، ویتامین C و فیبر غذایی است که فرآیند هضم را بهبود می‌دهد.

احتمالا می‌دانید که خواص ضد التهابی آناناس در درمان بسیاری از اختلالات مفید است. این میوه همچنین به کاهش التهاب در لوله‌های برونش، که به طور کلی به علت برونشیت ایجاد می‌شود، کمک می‌کند.

زکام اختلالی است که در آن غشاء مخاطی در یکی از راههای تنفسی یا حفره‌های بدن ملتهب می‌شود. با خوردن آناناس به طور منظم، می‌توان از بروز این اختلال جلوگیری کرد.

 

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، پس باید مصرف منظم آناناس را شروع کنید مقادیر بالای پتاسیم و مقادیر کم سدیم در آناناس به حفظ سطح طبیعی فشار خون کمک می‌کند.

آناناس حاوی آنزیم‌های گوارشی بروملائین است، بنابراین رژیم غذایی حاوی آناناس کمک می‌کند تا برخی از انگل‌های روده‌ای مانند کرم‌های نواری روده از بین بروند. بنابراین، با آن همه درد غیرمنتظره‌ی ناشی از این کرم‌های منزجر‌کننده خداحافظی کنید.

آناناس خشک به دلیل دارا بودن فلورید برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است.

 

ارزش غذایی 100 گرم آناناس
کالری 50g
کربوهیدرات 14g
پروتئین 0.54g
فیبر 1.10mg
آهن 21mg
فسفر 8mg
پتاسیم 109mg
کلسیم 13mg
منیزیم 12mg
چربی 1g
ویتامینc 47.2mg
سدیم سدیم
نیاسین نیاسین

 

 

جهت خرید  کلیک کنید