بهترین راه لاغری

بهترین راه لاغری

امروزه به دلیل مصرف بالای غذاهای آماده و چرب، اضافه وزن جزء معضلات دائمی هر فرد شده است. تمامی افراد برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل همیشه به دنبال راه هایی هستند که تا حد امکان عوارض کمتری داشته باشند و از مواد طبیعی بجای قرص های شیمیایی استفاده شده باشد.

در این مقاله راهی کاملا طبیعی برای کاهش وزن به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات به دلیل کالری پایین و فیبر بالایی که دارند میتوانند در کاهش وزن به شما کمک کنند. البته تمامی میوه و سبزیجات اینگونه نیستند. برای مثال: میوه هایی مانند" هلو، شلیل، آلو زرد، انبه، انگور، گلابی" به دلیل کالری بالا نه تنها در کاهش وزن کاربرد ندارند که مصرف کنترل نشده آنها میتواند باعث چاقی و مشکلات دیگر شود. 

میوه های مناسب برای لاغری کدام اند؟

 

کیوی

خیلی از افراد به دلیل طعم ترش و شیرین کیوی، آن را دوست دارند. آیا میدانستید کیوی به دلیل داشتن فیبر بالا، برای کاهش وزن مفید است؟

کیوه دارای دو نوع فیبر حل شونده و غیر حل شونده میباشد. دانه های ریز و سیاه داخل کیوی غنی از فیبر غیرحل شونده هستند که به هضم غذا و بهبود گوارش کمک میکنند و فیبر های حل شونده در بخش گوشتی و سبز کیوی وجود دارند و باعث احساس سیری میشوند.

کیوی با بهبود گوارش با تاثیر در جذب صحیح مواد مغذی و دفع مواد مضر و ایجاد حس سیری در کاهش حجم غذای مصرفی و در نتیجه کاهش وزن تاثیر بالایی دارد.

انار

آنتی اکسیدان های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت میکنند. همچنین مصرف انار از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و باعث کاهش اشتها میشود.

کاهش کلسترول، دفع مواد مضر و سمی از بدن و افزایش جریال خون در بدن؛ دیگر تاثیرات مصرف انار است.

با توجه به تاثیرات مثبت انار در بدن هرگاه حرف از کاهش وزن باشد، مصرف انار در صف اول قرار دارد.

علاوه بر اینها مصرف انار و آب انار در خون  سازی بسیار تاثیر دارد و برای افراد کم خون مفید است.

توت فرنگی

مصرف توت فرنگی به تولید هورمون های آدیپونکتین و لپتین کمک میکند. این هورمون ها چربی سوز و تقویت کننده متابولیسم بدن هستند.

مصرفی توت فرنگی همراه با برنامه ورزش متناسب میتواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

علاوه بر این توت فرنگی خاصیت ضد التهابی دارد و در ترمیم جراحات و آسیب های داخلی به بدن کمک میکند.

سیب

سیب جزء میوه های کم کالری با فیبر بالا است که در متعادل سازی وزن بسیار موثر است.

 

سبزیجات مناسب برای لاغری کدامند؟

 

سبزیجاتی مانند: کاهو، کرفس کالری بسیار پایین و سرشار از فیبر میباشند. سبزیجات نقش موثری در کاهش وزن دارند.به همین دلیل در برنامه های غذایی و رژیم های لاغری جایگاه ویژه ای دارند.

استفاده از سبزیجات علاوه بر کاهش وزن باعث: بهبود گوارش، شادابی پوست، جلوگیری از بیماری های قلبی، رفع آلرژی ها نیز می شود.

 

رژیم غذایی در تمام فصول سال

مسئله مهم در رژیم های غذایی ارگانیک، دسترسی به مواد اولیه در فصول مختلف است. محدودیت نگهداری و حتی کشت برخی محصولات در فصول مختلف باعث میشود روند رژیم غذایی کامل نشود.

یکی از راه های مقابله با این مشکل استفاده از "محصولات خشک" و یا به اصطلاح " چیپس میوه" است.

تمامی میوه ها و سبزیجات قابلیت نگهداری و مصرف به صورت خشک را دارند. محصولات خشک در فرایند خشک شدن قسمت عمده آب خود را از دست میدهند و تمامی خواص مغذی میوه تازه را دارا هستند.

میوه و سبزیجات خشک با ماندگاری بالا، حمل و نقل آسانتر، تبخ و مصرف راحت تر گزینه مناسب تری برای مصرف هستند.

میوه و سبزیجات خشک در بخش تولیدی با عنوان "صنعت میوه خشک" تولید میشوند. صنعت میوه خشک یک صنعت میانی است که باعث رشد و رونق کشاورزی و صنعت شده است.

اشتغال زایی، جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی، رونق تولیدات صنعتی از جمله نتایج گسترش صنعت میوه خشک است.

محصولات خشک به عنوان چاشنی ارگانیک تولیدات غذایی بکار گرفته میشوند که خود باعث جلوگیری از حساسیت های غذایی میشود.

در این بین شرکت تولیدی بازرگانی پالیده با رعایت استانداردهای جهانی میوه خشک، محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کرده است. اگر به دنبال درک کیفیت در سبد غذایی خود هستید یکبار محصولات پالیده را امتحان کنید.

محصولات پالیده