چیپس میوه

چیپس میوه

میوه خشک یا چیپس میوه به عنوان پرکاربرد ترین جزء محصولات خشک، راهی آسان برای تضمین سلامت غذایی افراد است.

در این مقاله قصد داریم در مورد چیپس میوه و کاربردهای آن صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

محصولات خشک

از دیرباز تا به امروز محصولات خشک در موارد بسیاری مورد استفاده قرار میگرفته، هزینه کمتر برای تولید محصولات خشک، ماندگاری بیشتر، حمل و نگهداری آسانتر از جمله دلایلی هستند که میتوان برای کاربردی بودن محصولات خشک به آنها اشاره کرد. محصولات غذایی مختلف از جمله: انواع میوه ها، سبزیجات، صیفی جات و انواع گوشت قابلیت خشک کردن دارند و در زمان های مختلف به شیوه های سنتی خشک و نگهداری می شدند. اما با گذر زمان و افزایش جمعیت که باعث افزایش تقاضا در بازار شده است، شیوه های سنتی خشک کردن محصولات نتوانستند جوابگوی نیاز غذایی مردم باشند. در نتیجه افراد فعال در این عرصه با بهره گیری از تکنولوژی و صنعت، دستگاه هایی تولید کردند که بتوان محصولات غذایی را باکیفیت بهتر و زمان کمتر خشک کرد.

خشک کردن محصولات در مقایسه با دیگر راه های نگهداری مواد غذایی گزینه مناسب تری برای حفظ کیفیت محصول است.

از جمله محصولات خشک پرکاربرد میتوان به میوه های خشک یا چیپس میوه اشاره کرد.

چیپس میوه

میوه و سبزیجات با توجه به ارزش غذایی آنها در هرم غذایی، یکی از مهمترین مواد غذایی به حساب می آیند.

 

با در نظر گرفتن ماندگاری کم این محصولات و از طرفی مهم بودن مصرف دائمی آنها، راه نگهداری محصولات جایگاه خاصی پیدا میکند.

برخی میوه ها مانند: توت، لیمو عمانی، انگور، آلو به شیوه های سنتی در زمان های مختلف بصورت خشک مصرف می شدند، اما امروزه در شیوه های صنعتی تمامی میوه و سبزیجات قابلیت خشک کردن دارند.

میوه ها بصورت کامل، نصف، اسلایس و خلال خشک میشوند. به میوه های خشک شده اصطلاحا چیپس میوه نیز گفته میشود.

چیپس میوه در صنایع مختلف از جمله: صنایع غذایی و دارویی کاربرد زیادی دارد.

علاوه بر اینکه گیاهان دارویی را نیز میتوان بصورت صنعتی خشک کرد. برخی میوه های خشک خاصیت درمانی دارند و میتوان از آنها برای پیشگیری و درمان برخی بیماری ها استفاده کرد.

استفاده از پودر و چیپس میوه به عنوان چاشنی در تولیدات غذایی میتواند علاوه بر بالا بردن کیفیت و حفظ سلامتی مواد غذایی از آلرژی و حساسیت ها جلوگیری کند.

عطر و طعم طبیعی چیپس میوه در تولیدات غذایی باعث شده طرفداران بسیاری پیدا کند.

از دیگر کاربردهای چیپس میوه میتوان به تهیه بشقاب غذایی افراد وگان اشاره کرد. جایگزین کردن تکه های خشک شده میوه و سبزیجات تاثیر زیادی در صرفه جویی زمان و انرژی دارد. همچنین میوه های خشک میتوانند پروتئین حذف شده از سبد غذایی افراد وگان را تامین نمایند.

چیپس میوه با توجه به شکل ظاهری و طعم و رنگ دلپذیر میتواند جایگزین مناسبی برای تنقلات مضر باشد. در همینجا لازم است اشاره کنیم به تنقلات کودکان، مواد غذایی مصرفی کودکان یکی از دغدغه های مهم تمامی خانواده هاست.

 

ترد بودن چیپس میوه و طعم و رنگ خاص آن جذابیتی برای کودکان دارد که میتواند در جایگزین کردن آن به جای تنقلات مضر تاثیرگذار باشد.

در این بین تهیه چیپس میوه با کیفیت از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد. گروه تولیدی بازرگانی پالیده ضمن رعایت تمامی استانداردهای جهانی صنعت میوه خشک، محصولی عرضه میکند که ضامن سلامت غذایی شماست.

جهت خرید محصولات خشک کلیک کنید.