میوه خشک انبه

میوه خشک انبه

میوه خشک انبه

یکی از شیرین ترین میوه ها ، انبه است که می تواند به اندازه آب نبات خوشمزه باشد. با این تفاوت که خوشبختانه مواد مغذی بسیار بیشتری ارائه می دهد. انبه میان وعده ای عالی به شکل تازه است ، اما در صورت خشک شدن حتی شیرین تر و خوشمزه تر می شود. انبه بومی جنوب آسیا است. آنها بیش از 4000 سال است که یک ماده غذایی مهم در طب سنتی آیورودا هند هستند.  بیشتر افراد می توانند با خیال راحت آنها را در حد متوسط بخورند.

میوه خشک انبه  اغلب به صورت ورقه ای در می آید که ممکن است شامل سولفیت باشد تا ماندگاری آن افزایش یابد و انبه نرم بماند. انواع ارگانیک می توانند چسبناک تر و خوردن آنها دشوارتر باشد. انبه منجمد خشک تر و اغلب فاقد شکر اضافه شده است.

اطلاعات تغذیه چهار قطعه انبه خشک نشده و شیرین نشده حاوی: 

کالری: 120 

پروتئین: 2 

گرم چربی: 0 

گرم کربوهیدرات ها: 28

 گرم فیبر: 2 

گرم شکر: 20 گرم

انبه خشک منبع خوبی برای:

ویتامین A 

کلسیم 

اهن 

پتاسیم

بسیاری از میوه های خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند. انبه خشک دوز ویژه ای را تأمین می کند. نشان داده شده است که غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان در برابر انواع شرایط از جمله انواع مختلف سرطان محافظت می کنند.

مزایای شگفت انگیز چیپس انبه

خوردن انبه خشک یک روش آسان برای افزایش مصرف مواد مغذی کلی است. همچنین هر زمان که گرسنه شدید می توانید در کنار خود داشته باشید

مزایای چیپس انبه 

انبه خشک ، منبع خوبی از ویتامین های B کمپلکس است ، به تقویت انرژی و کاهش استرس کمک می کند. فیبر موجود در آن باعث بهبود هضم و سلامت کلی قلب می شود. از دیگر مزایای سلامتی ارائه شده توسط این میوه های خشک می توان به ظاهر بهتر پوست ، افزایش گردش خون و کاهش وزن اشاره کرد. 

مراقبت از پوست 

در انبه خشک شده مواد کاملاً موثری و آنتی اکسیدانی وجود دارد که می تواند به تسکین التهاب روی پوست ، رشد مجدد و به حداقل رساندن چین و چروک ، لک و لکه های پوستی کمک کند. مصرف متوسط چنین میوه غنی از مواد مغذی همچنین می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی کمک کند ، که به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید.

کاهش وزن 

اگرچه حذف آب از انبه باعث سیر شدن و چگالی بیشتر کالری می شود ، انبه خشک هنوز منبع غنی از فیبر غذایی و منبع غلیظ کربوهیدرات است. این می تواند به شما کمک کند تا اشتهای شما سریع تسویه شود. به یاد داشته باشید که با تعداد کالری بالا ، این میوه ها همیشه باید در حد متوسط مصرف شوند. 

به هضم غذا کمک می کند 

فیبر غذایی موجود در این میوه های خشک می تواند به تحریک حرکت پریستالتیک و کاهش علائم یبوست و اسهال کمک کند ، در عین حال سطح باکتریها را در روده متعادل می کند.

تراکم استخوان را بهبود می بخشد 

مواد معدنی و ویتامین های مختلفی که در انبه خشک وجود دارد می توانند به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان با افزایش سن کمک کنند.

مراقبت از بینایی 

مقدار مناسبی از بتاکاروتن در این میوه ها یافت می شود ، که یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که می تواند با کاهش تخریب ماکولا و کند کردن شروع آب مروارید ، بینایی را بهبود بخشد.

 گردش خون را تقویت می کند

 میزان متوسط آهن به این معنی است که میوه خشک انبه می تواند به تسکین علائم کم خونی و تقویت گردش خون کمک کند.