دمنوش به برای رفع استرس

دمنوش به برای رفع استرس

 

این روزها که بیشتر افراد در شرایط جاری و فشارهای روزمره با استرس‌های بسیاری دست ‌و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال داروها و درمان‌های شیمیایی هستند که بتوانند عوارض حاصل از این نگرانی‌ها و سختی‌ها را کنترل کنند. طبیعت برای ما یک داروخانه‌ی مطمئن و کامل است که می‌تواند راهنمای ما در همه‌ی دردها و مشکلات باشد. البته که این درمان‌های سنتی نمی‌توانند در تمام موارد جایگزین‌ راه‌های پزشکی شوند اما با شناخت اندکی از خواص و ویژگی‌های گیاهان و میوه‌ها، می‌توان از بیماری‌ها و مشکلات جسمانی جلوگیری کرد. فراموش نکنید که زیاده‌روی در هر موردی آسیب‌ زننده است. پس اعتدال و اندازه را در مصرف خوراکی‌های طبیعی خود درنظر داشته باشید. 

طرز تهیه دمنوش به

برای تهیه یه فنجون دمنوش به، یک قاشق غذاخوری به خشک، یک فنجون آب جوش و به دلخواه یک تکه چوب دارچین یا هل رو داخل قوری بریزید و به مدت حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت بذارید دم بکشه.در آخر به دلخواه کمی نبات یا عسل اضافه ونوش جان کنید.

 

خواص دمنوش به

میوه به نیز مانند اغلب میوه ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین آ، ب و ث، فیبر و همینطور مواد معدنی پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است. ارزش تغذیه‌ای بالای به آن را به میوه‌ای پرخاصیت و مفید تبدیل کرده است. 

تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو: محتوای مواد معدنی به برای خون‌سازی مفید است. تنظیم خون‌رسانی به فولیکول‌های مو، از طریق تقویت خون‌سازی و تنظیم گردش خون، به رشد بهتر فولیکول‌های مو کمک می‌کند

درمان اسهال: جوشانده‌ی به در معالجه اسهال‌های سبک که بر اثر بی‌حالی و تنبلی روده‌ها ایجاد می‌شود تاثیرگذار است و  برای معده‌ها و روده‌ها، بسیار فایده دارد.

جوانسازی پوست: پس اگر به دنبال یک نوشیدنی طبیعی و بدون عوارض برای درخشان کردن پوست صورت خود و بهبود چین و چروک پوستی، حذف لکه‎ها و محافظت پوست در برابر اشعه ماورابنفش هستید، از نوشیدن دمنوش به غافل نشوید.

تنظیم فشار خون: خواص دیگر به برای تنظیم فشار خون با شل کردن عروق و تنظیم انقباض عروقی، به جریان بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند و تنظیم فشار خون را به دنبال دارد.

جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی: به همچنین از طریق بهبود سطوح چربی‌های خونی؛ می‌تواند از بسیاری بیماری‌های قلبی عروقی مثل سکته، نارسایی قلب و بیماری‌های عروقی جلوگیری کند

ممکن پیشگیری از سرطان: ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را بی‌اثر کند و همچنین به تقسیم و تمایز سلول‌ها در جهت درست آن‌ها کمک کند و از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری کند

کاهش وزن: ترکیبات آنتی اکسیدانی میوه‌ی به و خواص دمنوش به، باعث افزایش متابولیسم بدن شده و فیبر موجود، در تقویت عملکرد دستگاه گوارش تاثیر مثبت گذاشته و بر روند کاهش وزن، موثر است

کنترل تهوع و استفراغ در بارداری: به دارای ویتامین ب 6 است و برروی تهوع واستفراغ برداری موثر است.

رفع افسردگی و خستگی: هر وقت احساس کردید بی‌حالید و خسته دمنوش به رو امتحان کنید، چون که اکسیژن رسانه و کلی عملکرد قلب رو تقویت میکنه.

تنظیم سیستم ایمنی:از دیرباز میوه به، به صورت موضعی برای درمان درماتیت آتوپیک که یک نوع آلرژی است استفاده می شده است.علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین سی آن می تواند در تنظیم التهاب و عملکرد سیستم ایمنی و تعداد گلبول های سفید موثر باشد.

به میوه ای است که هم دانه و هم میوه آن خواص دارویی دارد. در دانه میوه به ترکیباتی همچون  سیانوژنیک، موسیلاژ وجود دارد. این دانه ها به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش موثری دارد