پودر میوه سبزی

پودر میوه سبزی

امروزه یکی از دستاورد های نهایی فراوری محصولات کشاورزی به ویژه میوه، پودرهای میوه و سبزیجات است.

میوه های ایرانی و استوایی، طی مراحل خشک شدن در نهایت به پودرمیوه تبدیل می شوند.
طعم و عطر میوه را شما در پودرهای میوه خواهید دید، بدین صورت که شما همیشه در کابینت آشپزخانه خود همانند ادویه های آشپزی پودرهای مختلف میوه و صیفی جات را در ظروف شیشه ی دارید.
رنگ خوراکی در بازار از مواد شیمیایی و نگه دارنده تهیه شده است. اما شما می توانید با برخی پودرهای میوه با تضمین سالم و شیمیایی نبودن به عنوان رنگ خوراکی بهره ببرید.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که انتظار طعم واقعی میوه ممکن نیست چون طی فرایند خشک شدن مقداری طعم و عطر فروکش می کند اما هنوز طعم را می توان حس کرد.
پودرهای صیفی جات مانند خیار، گوجه فرنگی، سیر، موسیر، پاپریکا، پیاز، بادمجان، سیب زمینی، لیمو ترش، لبو و غیره در غذای شما چاشنی مقوی و صد درصد سالمی هستند که با خیالی آسوده می توان استفاده کرد.
میوه های پودر شده چون هلو، توت فرنگی، کیوی، موز، انبه، آناناس، خرمالو، سیب، پرتقال، انار، انجیر، آلبالو و….نیز در تهیه دسر و کیک یا شیرینی، غذای کودک بسیار مفید است.
حتی شما بانوان می توانید از پودرهای میوه خاص  مانند خیار، کیوی، گوجه فرنگی در تهیه ماسک صورت و زیبایی بهره ببرید.

ترکیب طعم ترش و شیرین میوه های متنوع به صورت پودر هم با هنرمندی و خلاق بودن شما عزیزان قطعا می تواند طعم و رنگی عالی را به هنر شما بدهد.

نگه داری پودرها نیازمند آن است که حتما در ظرف شیشه ای در بسته قرار گیرد همچنین جای خشک و خنک و دور از نور افتاب باشد

بله این چنین است که با تهیه یک پودر می توانید چندین کاربرد عملی داشته باشید.


کاربردهای شگفت انگیز پودر میوه
 

1. تهیه آب سوپ

می‌توانید با استفاده از پودرها، آب سوپ خانگی درست کنید. این روش یک روش عالی برای رسیدن به غذاهای خوش مزه  و یک راه خوب و مقرون به صرفه برای درست کردن آب سوپ است. پودر میوه حاوی مقداری زیادی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ قوی است که برای کودکان، ورزشکاران، خانم های باردار، افراد سالمند بسیار لازم است.

2. استفاده به عنوان ادویه و چاشنی

پوست چند لیمو را آسیاب کنید. سپس کمی پودر فلفل سیاه به آن اضافه نمایید. از این ادویه برای پخت مرغ و ماهی استفاده کنید.

3. تهیه ماسک های زیبایی

آنتی‌اکسیدان و دیگر مواد مغذی پوست‌های میوه برای روشن کردن، لایه‌برداری و پاک‌سازی پوست بسیار عالی هستند. پوست برخی میوه‌ها نیز مانند یک مرطوب‌کننده خوب عمل می‌کنند. میوه ها را خشک و بعد آسیاب کنید. پودر به‌دست‌آمده را با دو قاشق چای‌خوری ماست ساده و یک قاشق عسل مخلوط کنید. آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را بشویید.

4. سفیدی دندان

میوه های دارای اسیدسیتریک میتوانند به کاهش زردی دندان کمک ‌کنند.

شما می‌توانید پودر موز، لیمو یا پرتقال را به مدت چند دقیقه بر روی دندان‌های خود بمالید و بعد مسواک بزنید.

5.خوشبو کننده هوا

میتوانید پودر مقداری پودر میوه در ظرف های تزئینی بریزید و در قسمت هایی از خانه بگذارید، عطر دلنشین میوه ها، در فضای خانه دلنشین خواهد بود.

 

گروه صنایع غذایی پالیده در جهت تامین سلامت غذایی خانوادر، پودرهای میوه ارگانیک به بازار عرضه کرده است.

با استفاده از پودرهای طبیعی پالیده، کیفیت را در سبد غذایی خود تجربه کنید.

میوه خشک های پالیده