میوه خشک هایی که بیشترین پروتئین را دارند

میوه خشک هایی که بیشترین پروتئین را دارند

میوه های خشک که بیشترین پروتئین را دارند

اغلب افراد اطلاع دارند که میوه های خشک مانند میوه تازه دارای انواع ویتامین ها، مواد معدنی و... هستند. اما به دلیل شیرینی آنها از مصرف این محصول خودداری میکنند. لازم به ذکر است شیرینی میوه خشک در اثر داشتن مواد قندی طبیعی است که در بدن به راحتی تجزیه میشوند. این مواد قندی نه تنها برای بدن مضر نیستند بلکه باعث تقویت سوخت و ساز بدن نیز میشوند.

در کنار اینها وجود پروتئین بالا در میوه های خشک میتواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که از رژیم غذایی گیاهی استفاده میکنند.

برخی میوه ها علاوه بر داشتن ویتامین ها و مواد معدنی، پروتئین قابل توجهی هم دارند. در این مقاله به معرفی میوه خشک های سرشار از پروتئین خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

سیب

سیب خشک گزینه مناسبی برای تقویت سیستم گوارش است. مصرف سیب خشک روند هضم را بهبود بخشیده و از بیماری های گوارشی جلوگیری میکند. کالری کم سیب خشک باعث شده استفاده مقادیر زیادی از آن جهت تامین پروتئین مشکلی برای سوخت وساز بدن ایجاد نکند.

سیب خشک به دلیل مواد مغذی که دارد میتواند جایگزین مناسبی برای تنقلات مضر باشد. سیب خشک علاوه بر مواد مغذی، ترد بوده و جذابیت ظاهری مناسبی دارد.

آلو

مصرف مرتب آلو خشک شده به دلیل خاصیت ملینی که دارد به درمان یبوست کمک میکند. بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث تقویت آن میشود. تقویت سیستم ایمنی و کمک به حفظ تراکم مواد معدنی از دیگر تاثیرات مصرف آلو خشک است.

کشمش

مصرف کشمش با بهبود وضعیت گردش خون، میتواند از فشار خون بالا جلوگیری کند و همچنین در تراکم استخوان و بهبود گوارش نقش بسزایی داشته باشد.

هلو

قند طبیعی هلو خشک موجب کاهش کلسترول و کنترل دیابت میشود که از جمله تاثیرات مهم واساسی هلو خشک است. تامین پروتئین با مصرف هلو خشک گزینه ای است که نگرانی برای ایجاد مشکل در سوخت ساز بدن ندارد.

گلابی

گلابی خشک در عین حال که برای تامین پروتئین گزینه مناسبی است اما به دلیل داشتن کالری بالا باید در مصرف آن دقت کرد. مصرف گلابی خشک برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند توصیه میشود.